.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی نیروگاه بوشهر ؛ پایان 35 سال انتظار

بالاخره پس از 35 سال انتظار امروز ( شنبه 30 مرداد 1389) نیروگاه اتمی بوشهر که قرار است هزار مگاوات برق به شبکه سراسری برق کشور تزریق کند ، سوخت گذاری شد .

راه اندازی نیروگاه بوشهرطی مراسمی با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و سرگئی کرینکو رییس شرکت دولتی روس اتم روسیه آغاز شد .

با راه اندازی نیروگاه بوشهر ایران بیست و نهمین کشور جهان خواهد بود که انرژی هسته ای را برای تولید برق به کار گرفته است .

بدون شک راه اندازی این نیروگاه اتمی با وجود اینکه با بیش از 35 سال انتظار و هزینه های فراوان مادی همراه بود ، یک پیروزی بزرگ برای کشورمان خواهد بود .

با وجودی که نیروگاه بوشهر با هزینه ها و کارشکنی های فراوانی به دست آمد اما پس از افتتاح این نیروگاه و قرار گرفتن هزار مگاوات برق این نیروگاه روی شبکه برق کشورمان ، سخن گفتن از انرژی هسته ای صرفا روی کاغذ و در عالم انتزاع نخواهد بود و انرژی هسته ای تزریق شده در شبکه برق کشور مفهوم پایداری کشور در مواضع بر حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را شاهدی دیگر خواهد بود.

بی گمان ملت بزرگ ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین ملت های باستانی و ریشه دار جهان بسیار زودتر از این ها ، لایق برخورداری از انرژی هسته ای بود و اگر نبود کارشکنی برخی کشورها و سنگ اندازی های آنها در مسیر دست یابی کشورمان به انرژی هسته ای و نیز گرفتاری های کشور در جنگ 8 ساله و... کشور ما بسیار زودتر از این شاهد برخورداری از انرژی هسته ای بود .

به هر حال سوخت گذاری نیروگاه هسته ای بوشهر اتفاقی مهم و تاریخی است و ملت ایران با برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای برگ دیگری بر افتخارات تاریخی و دستاوردهای تمدنی خود افزوده است .

این روز می تواند روز ملی و جشن همگانی ما ایرانیان باشد . جا دارد در اینجا به نوبه خود از تمامی دست اندرکاران راه اندازی این پروژه هسته ای در سال های گذشته قدردانی کرده و به آنها دست مریزاد بگوییم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.